1393-10-11 04:54
3202
5
8179
اظهارات جدید شیخ فضیلت :

انجمن های فرهنگی استان مرده اند / نیاز است به مسائل فرهنگی قدری حساس باشیم/شیوه نامه ای برای اجرای کنسرت نداریم/ بدهی های ما از سال 85 است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برخی بدهی های این اداره متعلق به سال 85 است، اظهار کرد: شرایط قدری برای ارشاد گلستان دشوار شده است.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت شامگاه چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، خواستار پرداختن به تاثیر ائمه در زمان حیات و نقش آفرینی آنها در مقابل دشمنان اسلام شد و تصریح کرد: نیاز است نسبت به مسائل فرهنگی قدری حساس باشیم اما منظور از حساس بودن استفاده از ظرفیت فیزیکی نیست. 

حجت الاسلام فضیلت ضمن اشاره به اینکه همواره در چارچوب سازمان به دغدغه های جوانان تاکید شده، افزود: حضور پیشکسوتان در کنار هنرمندان جوان غنیمت است چرا که این افراد انتظار زیادی ندارد و عرصه را برای فعالیت به جوانان واگذار کرده اند.

وی با اعلام این نکته که انجمن های فرهنگی استان مرده است، افزود: اکنون قرار است قبرستانی را احیا کنیم؛ انتظار نداشته باشید که با این شرایط دم عیسوی داشته باشم.

بدهی های ما مربوط به سال 85 است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه برخی بدهی های این اداره متعلق به سال 85 است، اظهار کرد: شرایط قدری برای این ارشاد گلستان دشوار شده، با این وضعیت از احیای انجمن های فرهنگی کار خود را آغاز می کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که انجمن های شعر، نمایش، هنرهای تجسمی، موسیقی در گذشته فعال بوده که اکنون به محاق رفته است، افزود: به دو مقوله تولیدات در حوزه نمایش و طنز دانش بنیان و کارهای مذهبی فاخر توجه ویژه خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت در خصوص وضعیت مطالعه در استان، گفت: اکنون در وضعیتی هستیم که در سبد خانواده، تقریبا کتاب جایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید گام های ابتدایی را برای گسترش مطالعه برداریم، افزود: افزایش سرانه مطالعه به خیلی از حوزه ها مربوط می شود و تنها اداره ارشاد با آن سروکار ندارد.

شیوه نامه ای برای اجرای کنسرت نداریم

این مسئول گلستان ضمن یادآوری این نکته که سالانه کنسرت های موسیقی بسیاری در گلستان اجرا می شود، افزود: تاکنون برای چگونگی اجرای کنسرت در استان شیوه نامه ای تعریف نشده است.

حجت الاسلام فضیلت خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیوه نامه ای برای اجرای موسیقی در استان تدوین شده که در سامانه این اداره قابل مشاهده است و علاقمندان به این حوزه می توانند با مطالعه آن نظرات خود را در سامانه ثبت کنند.

شورای فرهنگ عمومی یک سال و نیم تعطیل بود

وی از تعطیلی یک سال و نیمی شورای فرهنگ عمومی در استان خبر داد و یادآور شد: بیشترین زمان تعطیلی این شورا در زمان دولت قبل اتفاق افتاده اما اکنون در حال فعالیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد: هنوز برای بسیاری از اعضای این شورا جا نیافتاده که ارشاد تنها دبیر شورای فرهنگ عمومی است و قرار نیست تمامی مسئولیت ها را در این راستا به دوش بکشد؛ نیاز است سایر دستگاه های استان که عضو این شورا هستند نیز پای کار بیایند.

وی در خاتمه از برگزاری همایش نقد عملکرد فرهنگ و ارشاد گلستان خبر داد و تصریح کرد: خواستم مدتی از فعالیتم از ارشاد برای برپایی این همایش گذشته باشد تا خیلی نبش قبر نداشته باشیم./مهر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

دلسوز

سیاه نمایی سیاه نمایی سیاه نمایی و فقط سیاه نمایی

0
0
پاسخ
1393-10-11 21:55
صدا و سیما

وقتی آقایان مدیر کل قبلی با مدیریت ... شون بدهکاری به جا گذاشتند این آقا نباید بگه بدهکاری یه ؟حقیقت تلخه و سیاست ... منتشر کنید لطفا

0
0
پاسخ
1393-10-12 15:48
نوروزی

آقای دکتر منتظری فردی متعهد و متخصص و متشرع هستند و اهل اصراف نبودند .خدا به خیر کند در این دوره !!

0
0
پاسخ
1393-10-12 19:32
علی

مشکل فرهنگی گرگان, مشکل بودجه نیست!مشکل بی دغدغه بودن مسئولین آن است.بنده سالهاست از گرگان مهاجرت کردم و بعضی وقتها که به گرگان میام شرایط بد بی فرهنگی و بی دغدغه بودن, بی تخصص بودن و ناتوانی مسئولین تأسفم را نسبت به آینده این شهر صد چندان می کنه.شهری که ...., عدم توجه به اعتقادات فردی و جمعی, وظایف عبادی فردی, هویت ایرانی-اسلامی و دهها معضل دیگر فرهنگی در آن روز به روز در حال سقوط, فراموشی و تبدیل فرهنگی است!!!!!

0
0
پاسخ
1393-10-14 12:01
فاضل

بعضی ها تا کی میخواهند کار نکنند و هی بهانه بدهی و نبود اعتبارات را بیاورد.مردم قاضی خوبی هستند.بدهی مربوط به فعالیت است.گویا شما میخواهید پولها را نگه دارید یا به خزانه برگشت بزنید یا...ما منتظریم یک حرکت مثبت از شما ببینیم.همش سیاه نمایی.خداوند عزت میدهد. شما هم برای خلق خدا کار کنید.عزت خدا و بنده خدا نصیب تان میشودبعضی از شما را آدمایی پر صحبت و کم کار یافتیم.یه خورده کار هم بد نیست برای رفع خستگی.ماشالله .عزت رو از خدا بگیریدنه از صفحات روزنامه ها و سایتهااونم با خریب دیگران

0
0
پاسخ
1393-10-15 00:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.